نقد و نظریه۱۳۹۶/۱۰/۱۱ ،۱۰:۲۷:۲۷ +۰۰:۰۰

بهمن ۱۳۹۷

رسانه‌های دوپهلو، برای معماران دو پهلو: مقصر نزاع نیما کیوانی و سولماز فولادی کیست؟ | علیرضا عظیمی

۶ بهمن ۱۳۹۷|دسته بندی: نقد و نظریه|

به گمانم موضوع استودیو کیوانی و استودیو پریماورا اکنون بر اکثر کنشگران معماری اطلاع رسانی شده باشد. واقعیتش حداقل برای راقم این خطوط اهمیتی ندارد که کدام طرف ماجرا بیشتر راست می‌گوید... زیرا هردو [...]

“انجمن خیرین حفاظتگر میراث فرهنگی”و لزوم توجه خیرین | محمد اسدی

۵ بهمن ۱۳۹۷|دسته بندی: معماری امروز, نشانه شهری, نقد و نظریه|

ایران زمین از اولین مراکز شکل گیری تمدن بشری و مدنیت اجتماعی انسان بوده است و تمدن را به ازای تاریخ بشری نمایندگی نموده است. هریک از پادشاهان و حکام تاریخی و خوانین محلی [...]

همدلی ملی ؛ اکسپو یا بخاری | علیرضا امتیاز

۳۰ دی ۱۳۹۷|دسته بندی: نقد و نظریه|

شهر دبی در فروردین ماه ۱۴۰۰ ، نخستین شهری در خاورمیانه است که اکسپوی جهانی در آن برگزار میشود . در اهمیت اکسپو باید گفت که بعد از جام جهانی و المپیک سومین رویداد بزرگ [...]

منظور از قضاوت عمیق چیست و چرا هنرمعماری بدنبال آن در مسابقات معماری است؟

۱۷ دی ۱۳۹۷|دسته بندی: نقد و نظریه, نگاه سردبیر|

علیرضا عظیمی حسن آبادی(دکترا در معماری، مدیر واحد تحقیق و توسعه‌ی هنرمعماری) مسئولین هنرمعماری بارها از لزوم عمق بخشی به فرایند قضاوت در مسابقات و جوایز معماری اشاره کرده‌اند. اما منظور از این [...]

چگونه اشتباه واحد تحقیق و توسعه‌ی هنرمعماری منجر به توجه به رویه‌ای تخلف آمیز در برخی مسابقات معماری ایران شد؟ | کپی رایت آثار ارسالی به مسابقات معماری برای کیست؟ معمار یا برگزارکننده؟

۱۶ دی ۱۳۹۷|دسته بندی: نقد و نظریه, نگاه سردبیر|

علیرضا عظیمی حسن آبادی: مدیر واحد تحقیق و توسعه‌ی هنرمعماری این یادداشت صراحتاً می‌کوشد به پرسش‌های ذیل پاسخی منطقی و قانونی دهد با این امید که فتح بابی باشد بر گفتگوی بیشتر: کپی رایت [...]

آذر ۱۳۹۷

چرا کاترین و رضا باید برای معماری ایران بجنگند؟

۲۶ آذر ۱۳۹۷|دسته بندی: نقد و نظریه, نگاه سردبیر|

اختصاصی وبسایت خبری انتقادی هنرمعماری آنلاین   عکس از احمد صفار(منبع: اینستاگرام شخصی احمد صفار) می نویسم کاترین و رضا زیرا به عنوان یک خبرنگار آنقدر دیگر سمج شده و میدانم خودشان هم اینطوری [...]