برند تجاری معروف، کارل هانسن و پسر (Carl Hansen & Son)، برای نمایش قدرت مبلمان، آپارتمانی ساختگی را در هفته‌ی طراحی میلان ایجاد کرده و در آن از رنگ‌های غنی و مبلمان به سبک قرون میانی به کار گرفتند. در واقع براساس گفته‌ی طراحان هدف آنها این بوده که نشان دهند چه عواملی باعث زندگی بخشی به فضا می‌گردد و چگونه مبلمان می‌تواند یک فضای داخلی را به یک پناهگاه تبدیل نماید.

این برند همچنین به بازنگری نقش فضاهای گوناگون در دنیای امروزی پرداخته است؛ برای مثال آشپزخانه را به جای پنهان کردن، در قلب خانه قرار داده است تا اهمیت آن را نشان دهد. یک فضای دورهمی خانوادگی نیز به نام فضای «زندگی» در مجاورت فضای ناهارخوری در نظر گرفته شده است. کابینت‌های آشپزخانه از چوب‌های به رنگ تیره ساخته شده در حالی که ست ناهارخوری مجاور آن مجموعه‌ای از چوب‌های با رنگ‌های متفاوت می‌باشد. همچنین یک ست ناهارخوری دیگر در کنار ورودی با چیدمانی رسمی قرار دارد که برای دورهمی‌های مخصوص و ملاقات‌ها در نظر گرفته شده است.

در همین ارتباط بخوانید!  نگاهی به طراحی داخلی یک خانه ی مدرن از گروه معماری Black & Milk

طراحان خود می‌گویند: «این فضای جدید برای محیط‌های مسکونی الهام بخش آن است که اطرافمان را به وسیله‌ی ابزار و مصالح زیبا و غنی طراحی نماییم؛ جشنی برای تمامی حواس انسانی.» این برند از قطعات همساز و همچنین چوب با اشکال منحنی استفاده نموده تا از احساس ناخوشایندی محیط بکاهد. در این طراحی کاشی‌های تیره‌ی حمام با کاشی‌های صورتی مجاور آن در تضاد بودند؛ رنگ‌هایی که امسال در نمایشگاه میلان بسیار دیده می‌شدند.

این تنوع رنگی تا اتاق نشیمن نیز ادامه یافته بود که ترکیبی از رنگ‌های آبی، بنفش، قرمز و خاکستری الهام‌بخش طراحی‌های دهه‌ی ۱۹۳۰ بودند. این شرکت طراحی برای اولین بار در دهه‌ی ۱۹۴۰ با ساخت طرح‌های مبلمان دانمارکی، با نشان هانس وگنر به معروفیت دست یافت و امروزه نیز با ساخت مجدد مبلمان پرکار به سبک طراحان قرون میانی به کار خود ادامه می‌دهد.

در همین ارتباط بخوانید!  فراخوان مسابقه‌ی طراحی کانسپت مبلمان سبز