امید امینی فارغ التحصیل مهندسی عمران، فوق لیسانس مرمت بناها و بافت تاریخی و نیز معماری داخلی است. فعالیت کاری حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۷۹ آغاز کرده و ضمن تدریس در دانشگاه‌ها و مؤسسات مختلف آموزشی تاکنون ده‌ها پروژه‌ی مسکونی، اداری و تجاری را در نقاط مختلف به صورت فردی و گروهی به انجام رسانده است. وی هم اکنون با اجرای پروژه‌های گوناگون از طراحی معماری تا طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌ها و تولید مواد و مصالح مختلف مورد نیاز در صنعت ساختمان، مشغول فعالیت است.

وی معتقد است: «بالاترین دستاورد یک طراحی داخلی، رسیدن به راز و رمز کشف و شهودی است که میان اشیا، فضا و انسان نهفته است و حس آمیزی طراح که سلیقه و آرزوهای کارفرمایان را به آن پیوند می‌زند و همچنین در چیدمان و ساخت فضایی که زیبایی را به نهایت برساند، نه تنها برای اینکه خانه یا فضایی زیبا خلق کند، بلکه بیش از آن برای مهیا ساختن زندگی زیباتر و دل انگیزتر برای دیگران. زیرا این ما هستیم که در ابتدا با تغییر و بهبود در فرمها، اشکال و حتی رنگها، تغییر ایجاد می‌کنیم، اما پس از آن، مجموعه‌ی این تغییرات است که ناخودآگاه باعث تغییر در ما می‌شود و این هنر اعتلای روح و روان است. ما از آینه استفاده می‌کنیم تا چهره‌ی خود را در آن ببینیم، ولی از هنر یا یک اثر هنری استفاده می‌کنیم تا روح خود را در آن ببینیم و بازتاب آن را در خود بیابیم.»

در همین ارتباط بخوانید!  کافه و رستوران خیابان تاتل

با تمامی این اوصاف، سبک انتخابی او سبکی است که بتواند پلی میان رؤیا و واقعیت باشد، چه در شکل کلاسیک خود با همه‌ی استواری و وقار نهفته در سبک‌های کلاسیک، و چه در ترکیب هوشمندانه‌ی مدرنیسم یا هنر پسامدرن، با صراحت و راز و رمز نهفته در زوایای پنهان و آشکار آن.

شاید ساده ترین هنر بشر برای بیان رؤیاهایش نقاشی باشد. او با تلفیق شیوه‌های مختلف نقاشی دیواری و معماری داخلی و چیدمان متناسب با سبک معماری بنا شیوه‌ی خاص خود را در معماری داخلی به وجود آورده است.

خانه‌ی مسکونی طراحی شده واقع در خیابان نفت تهران

در همین ارتباط بخوانید!  تاریخ، هویت شهری می‌یابد!

به سبک مختلط نئو کلاسیک و امپایر

استفاده از ترکیب غالب دو رنگ آبی و قهوه‌ای (Terra cotta) برای ایجاد کنتراست و المان‌های معماری نظیر ستون سبک دوریک و صراحی (ballustrade) و Obelisk (المان‌های مخروطی شکل که از مشخصه‌های دکوراتیو سبک امپایر می‌باشد).

ترکیب حجم و نقاشی  دیواری (Trompe L,­Oeil) که دارای پرسپکتیو می‌باشد و باعث بزرگتر نشان دادن فضای اتاق می‌شود ، همچنین استفاده از آینه‌ی بزرگ یک تکه در طرف دیگر اتاق که کمک به تشدید اثر پرسپکتیوی نقاشی روی دیوار می‌کند ساختن احجام معماری نظیر پارتیشن وسط اتاق که بر مبنای کانسپت نقاشی روی دیوار حالت خرابه‌های یک ساختمان یونان باستان را تداعی می‌کند المانی است که طرح نقاشی شده را به واقعیت پیوند می‌زند .

در همین ارتباط بخوانید!  بنای مسکونی مـژده [بیژن شافعی، ناهید بریانی] | هنرمعماری

لابی پروژه‌ی برج مسکونی مروارید، واقع در خیابان سنبل فرمانیه. استفاده از نقاشی با پرسپکتیو و حجم گچ بری شده به منظور عمق بخشیدن به فضا در جلوی در ورودی قابل توجه است.

پنت هاؤس ساختمان سروستان در نیاوران.

تکرار فضای ساخته شده‌ی درب تراس به صورت نقاشی دیواری بر روی (void) فضای اتاق نشیمن.

پنت هاؤس ساختمان سروستان در نیاوران (نقاشی تزئینی به سبک روکوکو برای بلندتر جلوه دادن سقف‌ها).