Home on the Ranch

اصل و ماهیت طراحی در هال ورودی پدیدار شده است. الوارهای پوست کنده و صیقل خورده‌ی سرو خمره‌ای و کنده‌ها و شاخه‌ها می‌درخشند و نمونه‌ای زیبا از پرداخت و نمای چوبی را به نمایش می‌گذارند.

جیل راپاپورت، مجری مشهور برنامه‌های تلویزیونی، به تشویق دوستش دل به دریا زد و کلبه‌ی چوبی بزرگی به مساحت نزدیک به شش هکتار خرید که در آن می‌توانست با خیال راحت به نگهداری از اسب‌هایش مشغول شود و به قول خودش، رویایش را محقق کند.

پس از خرید خانه، رویایش بیشتر محقق شد: او خود تمام ۱۱ اتاق و ۷ حمام خانه را از پشت تلفن به همراه شرکت پیشگامان خانه‌های چوبی طراحی کرد آنها می‌گفتند: با یک ایوان سرپوشیده در نمای جلویی چطورید؟ من می‌گفتم: هرجایی که بشود ایوان درست کرد، حتماً این کار را بکنید!

نمای جلویی با در دولنگه­‌ی مکزیکی و درگاهی با خرپاهای نمایان، به یک آبنمای زیبای ساخته­ شده به وسیله‌­ی شرکت‌های «آکواسکِیپ» و«ریوِر راک لندسکِیپینگ» دید دارد.

خانه در مونتانا ساخته شد، سپس اجزایش را جدا کردند و آنها را با کشتی به آن سوی امریکا فرستادند و در محل نصبشان کردند. وقتی همه‌ی الوارها به رنگ کاراملی گرمی درآمدند، دنیس براون جزئیات داخلی را به خانه افزود که حال و هوای گیرایی از کهنگی و قدمت به فضا می‌بخشیدند. گواه این مدعا تزئین‌های دستی و هنرمندانه‌ی نرده‌ها و تیرک‌هاست. وِین وینتر، یکی از صنعتگران محل، تزئینات سنگی را انجام داد که از جمله شامل چهار شومینه‌ی عظیم می‌شد شومینه‌ی شکوهمند اتاق غذاخوری، به شکلی شبیه به کلاه‌های سرخ پوستان امریکا ساخته شده است. ساخت آینه‌ای به ارتفاع ۹ فوت با استفاده از نمادهای سرخ پوستان ناواخو، قابی برای کلکسیون کمربندهای سرخ پوستی و گردن آویزهای ساخته شده از تخم کدو، و همه‌ی لوازم فضاهای بیرون خانه، برعهده‌ی صنعتگر دیگری به نام جان اسکارولا بود.

در همین ارتباط بخوانید!  آن‌طرف رودخانه، لابه‌لا‌ی درخت‌ها | گرنت هرتل

آشپزخانه‌ی وسیع راپاپورت، با تیرچه‌های الواری، تخته‌های پهن کف، کابینت‌های طراحی جان اسکارولا، چلچراغی از چرخ گاری، انواع و اقسام اشیای تزئینی عتیقه و وسایل و تجهیزات مدرن و امروزی، نمونه‌ی عالی سبک روستایی برازنده‌ی قرن بیست و یکمی است. جزیره‌ی وسط آشپزخانه‌ای، قفسه‌ای ساخت مکزیک است.

راپاپورت از زمانی که به یک کلاه گاوچرانی دل بست، به جمع‌آوری صنایع دستی غرب وحشی پرداخت. او اعتراف می‌کند که: گاهی واقعاً باید جلوی خودم را بگیرم، چراکه نمی‌خواهم خانه­ام مانند موزه‌های وسترن یا پارکهای سرخ پوستی، یک بعدی به نظر برسد . دیگر اشیای جالب توجهی که در خانه به چشم می‌خورند عبارتند از: چراغها و مبلمان ساخته شده از چرخ گاری، رواندازها و قالیچه‌های سرخ پوستان ناواخو، چلچراغ‌های شاخ گوزن شاخ گوزنها به طور طبیعی افتاده بود؛ من گواهی کتبی خواستم و حتی کلاههای گاوچرانی آنها زینت بخش شاخه‌های دو سرو خمره‌ای پوست کنده و رنگ شده در هال ورودی و اتاق خواب اصلی با ارتفاع مفید دوبرابر هستند: درختها را دیگران قبلاً بریده بودند؛ این را می‌گویم تا بدانید که ما درختان را به خاطر خانه‌ی من از بین نبرده‌ایم.

در همین ارتباط بخوانید!  کروئک و اولسون

در اتاق مهمان طبقه‌ی دوم، شکل سازه‌ی بزرگ پنجره‌ی زیرشیروانی، فضایی عالی برای تخت کنده‌ای و میزهای سبک ادایروندَک فراهم کرد. چراغها که پایه‌هایی به شکل کاوبوی و خانه‌ی روستایی دارند، عتیقه هستند و راپاپورت آنها را، مانند بسیاری دیگر از اشیای خانه، در فروشگاه‌های اینترنتی یافته است. رختخواب، طراحی شرکت الف لورن است.

البته راپاپورت دقت به خرج داد تا رگه‌های کمرنگی از حال و هوای ملوانی و نیز اسپانیایی نیز به خانه راه یابد و مسلماً اندکی چاشنی مکزیکی را نیز فراموش نکرد تخت خودش، درهای متنوع، و یک قفسه‌ی عتیقه با رنگ‌های فیروزه‌ای، سبز لیمویی و شرابی، که راپاپورت بلافاصله آن را به جزیره‌ای در آشپزخانه تبدیل کرد.

راپاپورت برای حمام، کاشیهای سالتیلو و وان و شیرآلات کوهلر را برگزید.

چهار سگ محبوب راپاپورت، که همگی سگ‌های نجات دهنده هستند، آزادانه در اتاق نشیمن روی مبلهایی که نقش و نگار چکمه‌های گاوچرانی دارند، جست و خیز می‌کنند و از پنجره به آهوهای اطراف خانه می‌نگرند. به گمان راپاپورت، اگر کسی خراشی روی دیوار بیندازد یا چیزی روی زمین بریزد، فقط به بهتر شدن آن کمک کرده است. هنگامی که سه الوار غول آسا که نجاری دو روز تمام وقت صرف بریدنشان کرده بود، خوب در سقف جا نگرفتند و حفره‌ای در وسط آن باقی گذاشتند، من فقط حفره را با مقداری کاه پر کردم و یک پرنده‌ی خراطی شده‌ی زیبا را که داشتم، در آنجا قرار دادم و این محل را به صورت یک آشیانه‌ی زیبا درآوردم. به عبارت دیگر، از اشتباه نجار، یک اثر هنری ساختم.

در همین ارتباط بخوانید!  خانه‌ی «جویبار میل»

در اتاق نشیمن با ارتفاع مفید دوبرابر و شومینه‌ی سنگی دست ساز یکی از چهار شومینه‌ی موجود در خانه، پنجره‌های بلند از کف تا سقف، عنصری مدرن و امروزی را وارد طراحی می‌کنند که در غیر این صورت، نوعی طراحی سنتی و قدیمی به شمار می‌آمد. یک جفت مبل راحت چرمی با نقش چکمه‌های وسترن در دو طرف شومینه قرار گرفته‌اند.

الوارهای اتاق خواب صاحبخانه، مانند همه‌ی اتاقهای دیگر، برای افزایش گرمای محیط، به صورت نمایان باقی مانده‌اند. یک تنه‌ی درخت در کنار تخت عتیقه‌ی مکزیکی از کف تا سقف کشیده شده و مکان مناسبی برای آویختن کلاه‌های گاوچرانی راپاپورت فراهم آورده است. مجموعه‌ی کمربندهای سرخ پوستی او نیز در یک قاب ماهون در بالای پاتختی به نمایش گذاشته شده است.