توبی زَک در این خانه‌ی مُدرن نیازهای یک زوج را برآورده ساخته؛ خانه‌ای که بیش از هر چیز به درد مهمانی‌های بزرگِ خانوادگی می‌خورَد

تصویر سمت راست: پنجره‌های از کف تا سقف در محوّطه‌ی نشیمن، دریچه‌ی ارتباط با نماهای بندرگاه آوِنتورا هستند. رنگ خنثای بالشهای شرکت نِسِن و روکشهای بژِ مبلهای شرکت کَثِرین مِمی با طرّاحی داخلی مینیمالِ توبی کاملاً هماهنگ هستند.

تصویر سمت چپ: این تندیسهای پریمیتیو از فروشگاه اِربن آرت، در سرسرای ورودی ژست گرفته‌اند. در اینجا یک آینه‌ی قاب گرفته و ماسه پاشی شده نیز می‌بینید که بالای آن یک کُنسُلِ ماهونی از توبی کولِکْـشِن آویخته شده است

طرّاح داخلی این خانه، توبی زَک، می‌گوید: «شکل و قیافه‌ی طرح من مینیمالیسم سربسته و کم اهمیّت جلوه داده شده‌ای است که هم کاربردی ست و هم زیبا».

تصویر سمت چپ: در فضای ناهارخوری صندلی‌های «موریس» از توبی کولِکْـشِن با پارچه‌ی روکشِ منعطفِ «مراکش» ساخته‌ی گْرِیت پْلِینز از شرکت هولی هانْت در کنار دو میز قرار گرفته‌اند. این میزها قابلیّتِ بزرگ شدن دارند تا به راحتی ۱۶ نفر از آن استفاده کنند. تابلوهای لیتوگرافی اثر رابرت مَن گولد و ماسک‌های آفریقایی، یک جنبه‌ی هُنری به طرّاحی این فضا افزوده‌اند.

این مِلک در آوِنْـتورا با چشم اندازهای زیبا به بندرگاه و اقیانوس اطلس، همزمان سادگی و فخامتی بی نظیر دارد که توسّط طرّاح داخلی توبی زَک خلق شده است. این خانمْ طرّاحی مینیمالیست است که  درک بالایی از مقوله‌ی دکوراسیون دارد و نیز چشمانی حسّاس برای هنرهای زیبای معاصر. او می‌گوید: «سعی می‌کنم طرّاحی‌هایم کاربردی، ساده و بی‌پیرایه و راحت، به سبْکی مُدرن و بی‌زمان باشند.»

در همین ارتباط بخوانید!  طیف‌هــای نـور | جان بارمَن

و با سبکی بی‌زمان که کاملاً منحصر به فرد است، این واحد که ۱۵ سال از ساخت آن می‌گذرد منعکس کننده‌ی علایق صاحبان آن است. با اینکه این زوج به فضای باز و نور علاقه‌مند بودند، از همان ابتدا پی بردند که این خانه باید به طور اساسی از نو طرّاحی شود. با این حال، با در نظر گرفتن این ملک به شکل بکر و دست نخورده‌ی آن، آنها این خانه‌ی ۲۸۰ متر مربّعی را برای تبدیل آن به مکانی برای مهمانی‌های خانوادگی بزرگ خریداری کردند و توبی زَک را برای طرّاحی داخلی آن به خدمت گرفتند.

زَک حسِّ زیبایی شناسی منحصر به فردِ خود را با ترکیب‌های رنگی گرم و خنثی نرم‌تر و لطیف تر ساخته است. ناحیه‌ی نشیمن که دیوارهای کِرِم رنگْ آن را در بر گرفته‌اند، با پارچه‌های بافت دار از چرم، ابریشم و پنبه، بیشتر از چیزی است که به چشم می‌آید. برای بهینه ساختن نشیمنها، زَک یک مبلِ چرمی و صندلی‌های راحتی از شرکت کَـثِرین مِمی را با دو میز کاکتـلِ سنگی از فروشگاه هایفا، و یک میز عسلیِ «اِی ریز» از فروشگاه آرتِفَکْـتو، سِت کرده است.

در همین ارتباط بخوانید!  رؤیاهـای استـوایی | طرّاحی داخلی از سوزان لَشـانْـس | شرکت سوزان لشانس

زَک می‌گوید: «همیشه دوست دارم با استفاده از آثار هُنری در دکوراسیونِ تک رنگ نقاط تأکیدْ خلق کنم.» مجسّمه‌ی مدوّر به اسم «خطوط نامعلوم» اثر برنار وِرنه و کاسه‌های رینا مِناردی از ایتالیا به دقّت داخل دکوراسیون قرار گرفته‌اند و با وسواس نورپردازی شده‌اند تا طرّاحیْ هر چه تأثیرگذارتر شود. بالای کاناپه، اثری تحت عنوان «جهان در فضا و زمان» اثر ویکتور پَسمورْ توده‌ی رنگی مناسبی را به فضا افزوده.

برای تغییر آرایش و ترکیب بندیِ آشپزخانه‌ی بزرگ تر از حدِّ معمول، به قصدِ گنجاندن یک فضای غذاخوریِ جدید به آن، زَک از پوشش‌های ماهونی برای ایجاد کنتراستِ مکمّلِ کابینت‌های دارای جلای سفید استفاده کرد. زَک در مورد میزهای قابلِ گسترش تا ظرفیّت ۱۶ نفر چنین می‌گوید: «این فضای غذاخوری طوری بود که قرار دادن تنها یک میز بزرگ را دیکته می‌کرد، امّا من تصمیم گرفتم برای استفاده‌ی بهتر از فضا آن را تقسیم کنم.» در نزدیکی این فضا، اتاق غذاخوریِ قدیمی به فضای مطالعه - سرگرمی تغییر کاربری داده است. در اینجا کمدها و قفسه‌های سفید برای جای دادن کلکسیونِ اشیاء و کتابـهای صاحبان خانه طرّاحی شده است.

در همین ارتباط بخوانید!  پل دره گذر می‌یو | معماری از فاستر و شرکا | فرانسه ۲۰۰۴-۱۹۹۳

زَک با استفاده رنگ‌های قهوه‌ای ـ طوسی اتاق خواب اصلی را گرمــا بخشیده است. لبه‌های گِردِ تخت خواب از شرکت لی پارکر، میزهــای کناری سیّال و فرشهای دست بافتِ دیوار به دیوار تأثیر تلطیف کننده‌ی فضــا را بیشتر می‌کند. آثار هُنری در اینجا مکمّلِ چشم انداز اقیــانوس که از تراس پیداست، هستند.

بالا: در اتاق خوابِ اصلیْ روکش‌های کِرِم تخت خوابها و صندلی‌های راحتی از فروشگاه جِفری مایکِلْز و میز عسلیها اثر آیلین گْرِی کنتراستِ شدیدی با رنگِ سیاه چوبهای ماهونی میزهای کنار تختها دارد.

راست: در اتاق مطالعه، کمدها و قفسه‌های با جلای سفید توسّط خودِ زَک طرّاحی شده‌اند، که تمام امکانات یک دفتر خانگی را فراهم آورده‌اند؛ مبلِ «یورو» و صندلیِ راحتی «فوروم» که روکش‌هایی از پارچه فروشی دیوید ساؤثِرلند دارند، مکمّل این راحتی و کاربردی بودن این اتاق هستند. وقتی درهای کشویی شیشه‌ایِ شرکتِ گْلاتْـمَن بسته شوند، کاربری این اتاق تغییر کرده و به اتاق مهمان تبدیل می‌شود.

صندلیِ راحتی اثر ریچارد شولتْس و میز عسلی از شرکت کْلیما اَؤت دورز، راحتیِ این گوشه‌ی خلوت راحت و آرام را دو چندان کرده‌اند. در اینجا می‌توان روی این صندلیِ راحت نشست، مطالعه کرد و از چشم اندازِ زیبا لذّت بُرد.