برگزیدگان دومین مسابقه ی معماری داخلی فضاهای عمومی هنر معماری اثری از بهناز امیری ( گروه طراحی والامدا)

 برگزیدگان در بخش معماری داخلی فضاهای عمومی

دومین مسابقه ی معماری داخلی هنرمعماری


این فروشگاه به مساحت ۱۵ متر مربع، شعبه اصلی یکی از برندهای ساعت و بدلیجات می باشد.

آنچه در طراحی این فضا مورد توجه بوده است، کاربرد آن و احساس تاثیری که می خواهد آن  فضا بر مخاطب داشته باشد ، بوده است که با توجه به کاربری خاص این فروشگاه ، طیف گوناگونی از عناصر و مولفه ها از قبیل فرم ، نور ، رنگ ، بافت ، وزن، به طور هماهنگ و متناسب  به کار گرفته شده است که شامل جنبه های کاربردی ، ساختاری و فنی می شود.

از آنجا که کیفیت داخلی هر فضا  بیانگر نگرش ، تفکر و هویت  فردی کاربر یا هویت سازمانی برند می باشد ، سعی براین شده است  که ترکیب و همنشینی رنگ ها ، فرم ها و سطوح، معرف و گویای سبک و طراحی محصولات باشند و المان های به کار برده شده ارتباطی نزدیک با شاخصه های محصول داشته باشند.

محدودیت فضایی و تنوع محصول ما را به استفاده بهینه و حداکثر از حداقل ها واداشت و با پیروی از این اصل که با فرم های ساده می توان حجمی قوی خلق کرد ، فضایی مبتنی بر بی پیرایگی و سادگی در عین داشتن جذابیت بصری  و کانونی و لوکس بودن که لازمه کاربری خاص این فروشگاه می باشد، طراحی کرده ایم.

ایجاد فرم هندسی و دارای شکست در قالب سقف، به دلیل تاثیر ناشی از این عناصر در محیط بوده است، چرا که این فرم ها برگرفته از شکست و تراشیست که در سنگ های تزیینی جواهرات به کار برده می شود.

استفاده از الگوهای طراحی نظم، راهکار مناسبی برای جداسازی اجزا و عناصر معماری از محصولات می باشد.

به علت تنوع دیداری اشیاء و محصولات ، برای بدنه قفسه ها از رنگ های سفید و مشکی به صورت غالب و رنگ های بنفش و طلایی به عنوان رنگ های مکمل استفاده شده است.

استفاده شده است. (Spot light)  برای توجه و نشان دادن زیبایی محصول از نورهای نقطه ای یا موضعی

ویترین به صورت کاملا فرمیک طراحی شده است، تلفیقی از احجام هندسی در غالبی نامتعارف. پیچ وانحنای پایه ها همگی به تبعیت ا ز الگوهای پویای طرح و فرم های جواهرات است. لوله های برنجی که با عنصر شفاف پلکسی گلس ترکیب شده است از سویی برای افزایش جذابیت دیداری می باشند واز سویی دیگر برای تاکید هرچه بیشتر بر روی محصول می باشند که در نهایت کمک به ایجاد کشش و گیرایی هرچه بیشتر ویترین نموده است.

 نام پروژه: فروشگاه ساعت و بدلیجات clio

طراح پروژه: بهناز امیری ، گروه طراحی والامدا

مجری: گروه اجرایی والامدا

مدیر اجرایی: امیر والا توسلی

کارفرما: کلیو

مکان: مرکز تجاری تندیس ، تجریش

مساحت:  15 متر مربع

تاریخ تکمیل پروژه: خرداد ۱۳۸۹